دسته‌بندی نشده

Survey

اگر کسب‌وکاری دارید، حتماً می‌دانید که برگزاری نظرسنجی به شما کمک می‌کند تا در جریان میزان رضایت مشتریان قرار بگیرید و بیشتر دربارۀ نقاط قوت برگزاری نظرسنجیو ضعف خودتان بدانید. اما از طرف دیگر، بیشتر مردم تمایلی به شرکت در نظرسنجی ندارند یا حتی وقت نمی‌کنند، پس باید روش ساده‌تر و کوتاه‌تری پیدا کرد تا مخاطب به شرکت در نظرسنجی قانع شود.

نظرسنجی پیامکی یکی از همین روش‌های سریع و راحت است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر مخاطب را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. اما چطور؟ در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

چرا برگزاری نظرسنجی ؟

ما همیشه شاهد برگزاری نظرسنجی‌ در شبکه‌های مختلف تلویزیونی هستیم. برنامه‌های مختلف از نظرسنجی پیامکی برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده می‌کنند، اما این روش به تنهایی برای آن‌ها مناسب نیست، بلکه آن‌ها باید بر اساس داده‌های نظرسنجی عمل کنند و محصولات و خدماتشان را دقیقاً به آن سمتی هدایت کنند که بازار هدف انتظار دارد.

سامانه ملی‌ پیامک به شما اجازۀ می‌دهد به راحتی نظرسنجی پیامکی را مدیریت کنید. تنها کاری که باید انجام دید اضافه کردن چند کلمۀ کلیدی به پنل و سپس شروع نظرسنجیست. پس از این می‌توانید راحت بنشینید و شاهد بررسی آرا باشید. به این ترتیب هم با نظرات مشتریان آشنا خواهید شد و هم یک لیست شماره از مخاطبان خود دارید.

در یکی از مطالب قبلی وبلاگ این سوال را پرسیدیم که چرا باید یک نظرسنجی پیامکی برگزار کنید؟ اکنون قصد داریم چگونگی برگزاری آن را به شما توضیح دهیم.

شروع نظرسنجی

خب بیایید برگزاری نظرسنجی را شروع کنیم!

شروع نظرسنجیفرض بگیریم که شما در حال تغییر دکوراسیون فروشگاه خود هستید، اما هنوز تصمیم قاطعی در مورد رنگ جدید دیوارها نگرفته‌اید. با این حال انتخاب خود را به سه رنگ آبی، قرمز و سبز محدود کرده‌اید. تنها کافیست سه کلمۀ کلیدی مثلا آبی، قرمز و سبز را در سامانۀ ملی‌پیامک ثبت کنید و از مشتریان بخواهید یکی از این کلمات را به خط اختصاصی شما بفرستند. پس اول از همه باید چند کلمۀ کلیدی مختلف برای نظرسنجی تعریف کنید.

سوال دیگری که وجود دارد این است که مشتریان در پاسخ به رای خود چه پیامی را دریافت می‌کنند. این شما هستید که باید مشخص کنید با رای مشتری به هر کلمۀ کلیدی چه متنی برای او ارسال شود. سعی کنید این پیام شما تا حد امکان دوستانه و صمیمی باشد.

این مورد حتی می‌تواند تبدیل به یک فرصت فوق‌العاده برای تبلیغ خبرنامه پیامکی شما باشد. کافیست در پاسخ خودکار خود از مشتریان دعوت کنید تا به اشتراک پیامکی شما بپیوندند. به این ترتیب می‌توانید مشترکان جدیدی را نیز از این طریق بدست آورید.

چگونگی تبلیغ نظرسنجی

اکنون شما کاملاً آماده هستید تا برگزاری نظرسنجی را رسماً شروع کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که به مشتریان در مورد این نظرسنجی اطلاع دهید و پس از آن شاهد رای‌های مختلف باشید.

 برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ این نظرسنجی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. پخش کردن تراکت، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا حتی ارسال پیامک انبوه هر کدام می‌تواند یک روش مناسب برای دعوت از مشتریان برای شرکت در نظرسنجی باشد.

اگر قصد دارید با ارسال پیامک انبوه این نظرسنجی را برگزار کنید، لازم است متنی بنویسید که مخاطب را درگیر کند، انتخاب‌ها را عنوان کند و در نهایت با یک فراخوان به پایان برسد. اگر متن شما از محدودیت تعداد کاراکتر هم طولانی‌تر شد سخت نگیرید. این مساله کاملاً طبیعی است.

ارزیابی نتایج ارزیابی نتایج

شما می‌توانید یک گزارش کامل از تعداد پیامک‌های دریافت شده را از طریق پنل خود مشاهده کنید. این گزارش دقیقاً نشان می‌دهد که هر کلمه چند بار به خط اختصاصی شما فرستاده شده است. علاوه‌بر این می‌توانید بازۀ زمانی دلخواه را انتخاب کنید و نتایج نظرسنجی خود را در این بازۀ زمانی بررسی کنید.

جمع‌بندی

حالا که با برگزاری نظرسنجی آشنا شدید، وقتش رسیده که وارد محیط کاربری پنل پیامکی‌تان شوید و یک نظرسنجی کامل و موثر را برنامه ریزی کنید. اگر در حین برنامه‌ریزی برای این نظرسنجی به مشکلی برخوردید، می‌توانید با 02128427418 تماس بگیرید و با تیم پشتیبانی صحبت کنید. همچنین می‌توانید در انتهای همین متن هم سوالات و نظرتان را برایمان بنویسید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.

درباره تیم ما بیشتر بدانید

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.